čtvrtek 7. března 2013

3. and - spojka a

And se používá stejně jako česká spojka a.

We'll wait and see. Počkáme a uvidíme.
Call in and see us. Zavolej a stav se., Zavolej a stavte se., Zavolejte a stavte se.
It's cold and windy. Je zima a větrno.
I saw Masha and Petya. Viděl jsem Mášu a Péťu.
And I mean it/what I say. A myslím to vážně.
I have a kiwi and a melon. Mám kiwi a meloun.
He is here and she is here. On je tady a ona je tady.
You and I will go together. Ty a já půjdeme společně.
Ask and answer the questions Pokládejte otázky a odpovídejte na ně
Go and get me another glass. Běž a přines mi další sklenici.
I have an apple and a mango. Mám jablko a mango.
He saved both time and money. Ušetřil čas i peníze.
He approached me and asked ... Přistoupil ke mně a zeptal se ...
He became more and more furious. Zuřil stále víc.
He is stupid and cheeky to boot. Je hloupý a navrch drzý.
He became more and more furious. Zuřil stále víc.
I have a banana and a pineapple. Mám banán a ananas.
She is drinking a gin and tonic. Pije gin s tonicem.
What are your likes and dislikes? Co máš a co nemáš rád ?
Peter and Martha are from Berlin. Petr a Marta jsou z Berlína.
I have pins and needles in my arm. Brní mě ruka.
I have an orange and a grapefruit. Mám pomeranč a grapefruit.
The teacher shouted at him and me. Učitel křičel na něho a na mě.
Jane and Peter are getting married. Jana a Petr se chystají vzít.
This is my mother and father’s car. To je auto mého otce a matky.
Come along with me and have a drink. Pojď se se mnou něčeho napít
Maybe I´m right and maybe I´m wrong. Možná mám pravdu a možná ne.
Merry Christmas and a Happy New Year! Veselé Vánoce a šťastný nový rok!
We sell spruce, pine and linden wood. Prodáváme dřevo smrkové, borové a lipové.
Go under the bridge and past the pub. Projeď pod mostem a kolem hospody.
I heard her open the door and go out. Slyšel jsem, jak otevřela dveře a vyšla ven.
I´d like to lie down and go to sleep. Rád bych si lehl a spal.
School begins at 8 and finishes at 2. Škola začíná v 8 a končí ve 2.
Have you got any brothers and sisters? Máš nějaké sourozence?
And now let's hear from our reporter... A nyní předávám(e) slovo našemu reportérovi...
Mikhail Stepanovich was rich and happy. Michail Stěpanovič byl bohatý a šťastný.
She was married and had three children. Je vdaná a má tři děti.
These are my mother’s and father’s car. To jsou auto mého otce a auto mé matky.
I took my coat off and entered the room. Sundal jsem si kabát a vešel jsem do místnosti.
I work at night and sleep during the day. Pracuju v noci a spím přes den.
I can't manage it and I don't want either. Nezvládnu to a navíc ani nechci.
I can't manage it and I don't want either. Nezvládnu to a navíc ani nechci.
Body and soul are not separate; they are one. Tělo a duše nejsou oddělené, jsou jedno.
He sold his house and moved to a smaller one. Prodal svůj dům a přestěhoval se do menšího.
This toy is suitable for the twos and threes. Tato hračka se hodí pro dvou a tříleté děti.
I have a headache, stomach ache and toothache. Bolí mě hlava , břicho a zuby.
It's cheap and what's more, it's entertaining. Je to levné a mimoto zábavné.
A Boeing ... has an upstairs and a downstairs. Boeing ... má horní a dolní patro.
Here are the knives, the forks and the spoons. Tady jsou nože, vidličky a lžíce.
It's cheap and what's more , it's entertaining. Je to levné a mimoto zábavné.
I live in London with my wife and two children. Bydlím v Londýně se ženou a dvěma dětmi.
Peter and Sue visited the museum last Saturday. Petr a Sue navštívili minulou sobotu muzeum.
The squirrel and rabbit stroll about the garden. Veverka a králík se procházejí po zahradě.
I went shopping, and my wife went to her classes. Šel jsem nakupovat a moje žena šla do své třídy.
Red and black are colours that suit me very well. Červená a černá jsou barvy, které mi velmi sluší.
This is an English book and that is a German book. Tohle je kniha angličtiny a tamto je kniha němčiny.
I both saw him and talked to him later by telephone. Viděl jsem ho a později jsem s ním i telefonoval.
London is the capital and the largest city of England. Londýn je hlavní a největší město v Anglii.
Can you come and get me from the station when I arrive? Můžeš mě vyzvednout na nádraží, až přijedu?
Come and see me this afternoon. I'll expect you at 4.00. Zastav se u mě dnes odpoledne. Budu tě čekat ve čtyři.
These are the seasons: Spring, summer, autumn and winter. Jsou čtyři roční období: jaro, léto, podzim a zima.
Adverbs are words like yesterday, now, soon, and suddenly. Příslovce jsou slova jako včera, dnes, brz, a najednou.
There are four seasons: winter, spring, summer and autumn. Jsou čtyři roční období: zima, jaro, léto a podzim.
He had a pretty wife and two little ones: a boy and a girl. Měl hezkou ženu a dvě děti: chlapce a dívku.
Besides literature, we have to study history and philosophy. Kromě literatury musíme studovat také dějiny a filozofii.
New York is the largest city and the biggest port in the USA. New York je největší město a největší přístav v USA.
Masha is up the tree, and Yanko is waiting for her down below. Máša je na stromě a Janko na ni čeká dole.
The fives and sixes will have snack first, then the older kids. Pěti a šestiletí se nasvačí první, starší děti po nich.
I live in a house. The house is quite old and has four bedrooms. Bydlím v domě. Ten dům je dost starý a má čtyři ložnice.
Can you also speak Portuguese? Yes, and I also speak some Italian. Umíš také portugalsky? Ano, a také mluvím trochu italsky.
Karl stole corals from Klara and Klara stole a clarinet from Karl. Karel ukradl korále Kláře a Klára ukradla Karlovi klarinet.
A 12-year-old boy stands at the window and watches two men outside. Dvanáctiletý chlapec stojí u okna a dívá se na dva muže venku.
Looking to improve your understanding of multipication and division? Hledáte způsob, jak zlepšit v násobení a dělení?
Once upon a time there lived a king and the king had three daughters. Byl jednou jeden král a ten král měl tři dcery.
Each and every day, you have the opportunity to do something amazing. Každý den máte příležitost udělat něco úžasného.
Take the first left, go straight on and the supermarket is on the left. Jděte nejdřív doleva, pak rovně a supermarket je po levé straně.
Scratch my back and I'll scratch yours., You roll my log and I'll roll yours. Ruka ruku myje.
The main agriculture products are corn, cotton, tobacco, fruit and vegetables Hlavními zemědělskými produkty jsou kukuřice, tabák, ovoce a zelenina.
1000 or 1,000 (one thousand) is the natural number following 999 and preceding 1001. 1000 nebo 1 000 (jeden tisíc) je přirozené číslo, které následuje po 999 a předchází 1001.
The Arab world and the Islamic World were experiencing a Golden Age around the year 1000. Arabský a islámský svět prožíval kolem roku 1000 zlatý věk.
Decimal counting uses the symbols 0 through 9, while binary only uses the symbols 0 and 1. Desetinná soustava používá symboly od 0 do 9, zatímco dvojková používá symboly 0 a 1.
We have never been before and would like to know if there are any sights to se around here. Ještě jsme tu nikdy nebyli a rádi bychom věděli, jestli tu jsou nějaké pamětihodnosti.
Our house is between the woods, the river and the village. His house is hidden among the trees. Náš dům je mezi lesy, řekou a vesnicí. Jeho dům je ukrytý mezi stromy.
Three hundred and thirty three silver fire-engines were spraying over three hundred and thirty three silver roofs. Třistatřicetři stříbrných stříkaček stříkalo přez třistatřicet tři stříbrných střech.

Žádné komentáře:

Okomentovat