pátek 29. března 2013

29. him - jeho, jemu (tvar zájmena on)

Him - jeho, jemu - tvar zájmena on.

I saw him. Viděl jsem ho.
Let him go! Nech ho jít!
She let him go. Nechala ho jít.
I will tell him. Já mu to řeknu.
I don't like him. Nemám ho rád.
He told him to leave. Řekl mu, aby odešel.
I was looking at him. Prohlížel jsem si ho.
Say hi to him for me. Pozdravuj ho ode mne.
I met him at a party. Potkala jsem ho na večírku.
Everyone came but him. Kromě něj přišli všichni.
I don't know him well. Moc dobře ho neznám.
She asked him to help. Požádala ho o pomoc.
Where did you find him? Kde jsi ho našla?
I took him by the hand. Chytil jsem ho za ruku.
I promised to help him. Slíbil jsem, že mu pomůžu.
She got him to help her. Přesvědčila ho, aby jí pomohl.
She is very fond of him. Má ho velmi ráda.
Alice will pay him soon. Alice mu brzo zaplatí.
She got him to help her. Přesvědčila ho, aby jí pomohl.
She made him clean it up. Přinutila ho, aby to uklidil.
Get him here immediately. Okamžitě ho sežeň.
That made him very angry. To ho velmi rozlobilo.
When did you last see him? Kdys ho viděl naposled?
She urged him to tell her. Naléhala na něj, aby jí to řekl.
I borrowed money from him. Půjčil jsem si od něho peníze.
What's the matter with him? Co je s ním?
Where did you get him from? Kde ji to vzala?
If he comes I will ask him. Jestli přijde, zeptám se ho.
It was him she didn't like. To jeho neměla ráda.
Her eyes dared him to do it. Její oči ho vyzývaly, aby to udělal.
I advised him not to buy it. Radil jsem mu, aby to nekupoval.
I did it for him to make it. Udělal jsem to, aby to zvládl.
I can see him at the window. Vidím ho u okna.
Thanks to him she succeeded. Díky němu uspěla.
Ask him whether he will come. Zeptej se ho, jestli přijde.
He ordered him out of the car. Nařídil mu, aby vystoupil z auta.
I didn't know where to put him. Nevěděl jsem, kam ho zařadit.
She didn't speak to him either. Ona s ním také nemluvila., Ani ona s ním nemluvila.
She didn't speak to him either. Ona s ním také nemluvila.
The accident left him paralysed. Po nehodě zůstal ochrnutý.
I made a mistake because of him. Kvůli němu udělala chybu.
I'll call him at work in a week. Za týden mu zavolám do práce.
She made him clean up the plates. Přinutila ho, aby sklidil talíře.
I will pick him up at the airport. Vyzvednu ho na letišti.
The teacher shouted at him and me. Učitel křičel na něho a na mě.
It would be better to speak to him. Bylo by lepší promluvit si s ním.
I'm looking forward to meeting him. Těším, že se s ním uvidím.
I haven't heard from him for a week. Neozval se mi už týden.
She should give him a second chance. Měla by mu dát druhou šanci.
They will bring him with, like as not. Nejspíš ho přivedou s sebou.
Tell him you're not free this evening. Řekni jim, že dnes večer nemáš volno.
I didn't so much as catch sight of him. Ani jsem ho nezahlédla.
She said something that frightened him. Řekla něco, co ho polekalo.
Jack's hungry. I'll make him a sandwich. Jack má hlad. Připravím mu sendvič.
Where is he? Did something happen to him? Kde je? Stalo se mu něco?
We both heard him say that I was leaving. Oba jsme ho slyšeli říkat, že jsem odešel.
John, you were the only person to see him. Johne, ty jsi jediný, kdo ho viděl.
I saw him as soon as he walked into the room. Uviděl/a jsem ho hned, jak vešel do místnosti.
That isn't Vanya but he looks a lot like him. Není to Váňa, ale hodně se mu podobá.
To wait for people who were late made him angry. Rozčilovalo ho čekat na lidi, kteří měli zpoždění.
I neither saw him nor talked to him by telephone. Neviděl jsem ho ani jsem s ním nemluvil po telefonu.
Alice is going to pay him at the end of the week. Alice se chystá mu zaplatit koncem týdne.
I both saw him and talked to him later by telephone. Viděl jsem ho a později jsem s ním i telefonoval.
He was reall bad-manered. I'm not going to invite him again. Choval se opravdu hrozně. Už ho nepozvu.
Don´t lend him your car. He´s a terrible driver - he´ll crash it. Nepůjčuj mu svoje auto. Je hrozný řidič, nabourá ti ho.
Jack forgot his friend's birthday, so he sent him a card when he finally remembered.  Jack zapomněl na narozeniny přítele, tak mu poslal pohlednici, když si konečně vzpomněl.

Žádné komentáře:

Okomentovat