pátek 22. března 2013

22. at - v, do, na, u (předložka)

At - v, do, na, u - předložka.

Look at me. Podívej se na mě.
At what time? V kolik hodin?
I am at home. Jsem doma
Be off at once! Koukejte zmizet!
I get up at six. Vstávám v šest.
See you at five. Uvidíme se v pět.
Look at the board Podívejte se na tabuli
We are at school. Jsme ve škole?
Come at 5 o'clock. Přijď v 5 hodin.
I am bad at sports. Sporty mi nejdou., Nejsem dobrý na sporty.
He is good at sports (on) je dobrý ve sportu.
  Don't laugh at me! Nesměj se mi!
At the top of steps. Nahoře na schodech.
I was looking at him. Prohlížel jsem si ho.
I met him at a party. Potkala jsem ho na večírku.
Michael is at school. Michal je ve škole.
My husband's at work. Můj manžel v práci.
She sits at the desk. Sedí u stolu.
Do you need it at all? Potřebuješ to vůbec?
Do you want it at all? Chceš to vůbec?
He is great at tennis. Je hodně dobrý v tenise.
He's good at repartee. Ten nechodí pro odpověď daleko.
Make yourself at home. Udělejte si pohodlí., Jako doma.
The dog snapped at me. Pes po mně chňapnul.
I met John at a party. Potkal jsem Johna na oslavě.
Make yourself at home. Chovejte se jako doma.
I arrived at the party. Přijel jsem na večírek.
Miguel works at a café. Miguel pracuje v kavárně.
See who is at the door. Podívej se, kdo je za dveřmi.
She works at an office. Pracuje v kanceláři.
Someone is at the door. Někdo je za dveřmi.
He is good at languages. Je dobrý na jazyky., Jazyky mu jdou.
I'd rather work at home. Raději bych pracoval doma.
Borya is at college now. Borja je teď na univerzitě.
He shouted back at them. Zakřičel na ně zpátky.
Masha arrives at school. Máša přichází do školy.
Water is drunk at meals. Voda se pije při jídle.
He has breakfast at home. Snídá doma.
I arrived at the airport. Přijel jsem na letiště.
I don't like coke at all. Vůbec nemám rád kolu.
What are they laughing at? Čemu se smějí?
We will meet at lunchtime. Sejdeme se během oběda.
He doesn't know me at all. Vůbec mě nezná.
I play tennis at weekends. O víkendech hraji tenis.
The plane leaves at 4 p.m. Letadlo odlétá ve 4 hodiny.
We didn't go there at all. Vůbec jsme tam nešli.
You can leave at any time. Můžeš odejít/odjet kdykoliv.
When do you arrive at work? Kdy přijíždíš do práce?
He is doing well at school. Ve škole se mu daří.
Get out at the fourth stop. Vystupte na čtvrté zastávce.
He didn't laugh at my joke. Nesmál se mému vtipu.
I was at a party yesterday. Včera jsem byl na party.
I will pick you up at home. Vyzvednu vás doma.
Open your books at page 10. Otevřete své knihy na straně 10.
Please, feel right at home! Chovejte se jako doma.
That is Darya at the wheel. To je Darja, za volantem.
They might be at the party. Možná jsou na party.
We all waited at his place. Všichni jsme čekali u něj.
Yesterday I was at Masha's. Včera jsem byla u Máši.
Can you come at one o'clock? Můžeš přijít v jednu hodinu?
I can see him at the window. Vidím ho u okna.
Look at the top of the page. Podívej se nahoru na stránku.
They will eat lunch at work. Budou mít oběd v práci.
Valya works at the hospital. Valja pracuje v nemocnici.
Vasya wasn't at the lecture. Vasja nebyla na vyučování.
He goes to bed late at night. Jde/chodí do postele pozdě v noci.
He studies at the university. Studuje na univerzitě.
I usually eat at six o'clock. Obvykle jím v šest hodin.
Masha arrives at the concert. Máša přicház na koncert.
I left my coat at the concert. Zapomněla jsem si plášť na koncertě.
I usually get up at 7 o'clock. Obykle vstávám v 7 hodin.
I´ve left my umbrella at home. Zapomněl jsem doma deštník.
I'll meet you at the entrance. Sejdeme se u vchodu.
Masha arrives at her friend's. Máša přichází ke svému kamarádovi.
Miguel is at the adult school. Miguel je ve škole pro dospělé.
Turn right at the next corner. Na příštím rohu zahněte doprava.
You don't need to shout at me. Nemusíš na mě tak křičet.
He didn't care about it at all. Bylo mu to úplně lhostejné.
He picked us up at the airport. Vyzvedl nás na letišti.
I often get up at five o´clock. Často vstávám v pět hodin.
It was at the back of the room. Bylo to v zadní části místnosti.
The bruise doesn't show at all. Ta modřina není vůbec vidět.
The sun rises at 6.17 tomorrow. Zítra slunce vychází v 6.17.
Tom usually eats lunch at home. Tomáš obvykle obědvá doma.
Are you very busy at the moment? Máte teď hodně práce?
I study economics at university. Studuji ekonomii na univerzitě.
I usually get up at six o'clock. Obvykle vstávám v šest hodin.
I'll call him at work in a week. Za týden mu zavolám do práce.
The childen are at gandmother's. Děti jsou u babičky.
I am hopeless/really bad at this. Na tohle jsem levej.
He always arrives late at school. Vždycky chodí do školy pozdě.
I often beat my friends at chess. Často porážím své přátele v šachách.
I will pick you up at the office. Vyrvednu vás v kanceláři.
The train arrives at the station. Vlak přijíždí na nádraží.
They are waiting at the bus stop. Čekají na autobusové zastávce.
They had lunch at home last week. Minulý týden obědvali doma.
I will pick him up at the airport. Vyzvednu ho na letišti.
I used to live at 51 Paris Street. Bydlíval jsem v Pařížské ulici č. 51.
The teacher shouted at him and me. Učitel křičel na něho a na mě.
We stopped at the pub for a drink. Zastavili jsem se v hospodě na drink.
I'd like to do maths at university. Rád bych se na univerzitě věnoval matematice.
I'll meet you at the train station. Setkáme se na vlakovém nádraží.
I didn't understand anything at all. Nerozuměl jsem vůbec ničemu.
The concert will begin at 8 o'clock. Koncert začne v 8 hodin.
School begins at 8 and finishes at 2. Škola začíná v 8 a končí ve 2.
Why are you looking at her like that? Proč se na ni takhle díváš?
Don’t phone at 8.00. We’ll be eating. Nevolej v osm hodin. Budeme jíst.
He catches the train at nine o'clock. Stihne vlak v devět hodin.
I am better at tennis than my sister. Jsem v tenise lepší než moje sestra.
I've worked at this job for 10 years. Dělal jsem tuto práci 10 let.
They're playing tennis at the moment. Právě hrají tenis.
Dinner is usually eaten at six o'clock. Večere se obvykle jí v šest hodin.
We are studying pronouns at the moment. Právě se učíme výslovnost.
Can we meet at the corner of the street? Můžeme se sejít na rohu ulice?
He usually begins work at eight o'clock. Obvykle začíná s prací v osm hodin.
Peter is having breakfast at the moment. Petr právě snídá.
The car stands at the end of the street. Auto stojí na konci ulice.
I work at night and sleep during the day. Pracuju v noci a spím přes den.
Jane is doing her homework at the moment. Jana právě dělá svůj domácí úkol.
Look at those clouds. It's going to rain. Podívej se na ty mraky. Bude pršet.
Peter was seen at the beach last weekend. Petra viděli minulý víkend na pláži.
You will start work at six o´clock sharp. Začnete pracovat přesně v šest.
They didn't expect to see you at Christmas. Nečekal jsem, že se o vánocích uvidíme.
I'm expecting Lucy to phone at four o'clock. Ve čtyři čekám hovor od Lucie.
It was freezing, so everyone stayed at home. Mrzne, proto všichni zůstali doma.
Unfortunately, she left her glasses at home. Naneštěstí si zapomněla brýle doma.
Sound travels at about 330 meters per second. Zvuk se šíří rychlostí okolo 330 m/s.
Irina got up at eight o'clock in the morning. Irena vstala v osm hodin ráno.
If it rains at the weekend, I'll stay at home. Když bude o víkendu pršet, zůstanu doma.
I studied the guitar for three years at school. Učil jsem se hrát na kytaru tři roky ve škole.
At the end of the garden stood a very tall tree. Na konci zahrady stál velmi vysoký strom.
Someone dropped by while you were at the market. Někdo se tu zastavil, když jsi byla na trhu.
They've worked at that company since last April. Pracují v této společnosti od minulého dubna.
Alice is going to pay him at the end of the week. Alice se chystá mu zaplatit koncem týdne.
I usually leave for work at seven in the morning. Obvykle odcházím do práce v sedm hodin ráno.
Wine will be drunk by the customers at table six. Víno bylo vypito zákazníky u stolu šest.
It's raining again, so we'll have to stay at home. Zase prší, budeme muset zůstat doma.
What will you do next weekend? I shall be at home. Co budeš dělat příští víkend? Budu doma.
Books are left on the desk at the front of the room. Knihy byly nechány na stole v předu v místnosti.
The train leaves at half past seven tomorrow morning. Vlak odjíždí zítra ráno v půl osmé.
Children usually learn to walk at around one year old. Děti si obvykle učí chodit ve věku kolem jednoho roku.
I love walking around late at night during the summer. Mám rád letní večerní procházky.
Come and see me this afternoon. I'll expect you at 4.00. Zastav se u mě dnes odpoledne. Budu tě čekat ve čtyři.
A 12-year-old boy stands at the window and watches two men outside. Dvanáctiletý chlapec stojí u okna a dívá se na dva muže venku.

Žádné komentáře:

Okomentovat