středa 20. března 2013

20. her - její (přivlastňovací zájmeno)

Her - její, přivlastňovací zájmeno.
I saw her. Viděl jsem ji.
Her sister got sick. Její sestra onemocněla.
I see her every day. Vídám se s ní každý den.
She closed her eyes. Zavřela oči.
She opened her eyes. Otevřela oči.
How shall I tell her? Jak jí to mám říct?
I'm leaving her place. Právě jdu od ní.
I care about her a lot. Moc mi na ní záleží.
I'm keen on seeing her. Strašně rád bych ji viděl.
Her hair is very curly. Její vlasy jsou velmi vlnité.
I'm keen on seeing her. Strašně rád bych ji viděl.
She got him to help her. Přesvědčila ho, aby jí pomohl.
Her keys are in the bag. Její klíče jsou v tašce.
I am going to visit her. Navštívím ji.
She got him to help her. Přesvědčila ho, aby jí pomohl.
She might lose her keys. Může ztratit klíče.
I kept in touch with her. Zůstal jsem s ní ve styku.
He´s much older than her. On je mnohem starší než ona.
Nobody knows her as I do. Nikdo ji nezná tak, jako já.
She urged him to tell her. Naléhala na něj, aby jí to řekl.
I was shown to her office. Zavedli mě do její kanceláře.
She makes her own dresses. Vyrábí si své vlastní šaty.
He was shaken by her death. Její smrt jím otřásla.
He is drawing her portrait. Právě kreslí její portrét.
Let her sing instead of me. Ať místo mě zpívá ona.
He was rude to her as usual. Byl k ní hrubý jako vždy.
Her eyes dared him to do it. Její oči ho vyzývaly, aby to udělal.
He felt her leg against his. Cítil dotyk její nohy na své.
I have never understood her. Nikdy jsem jí nerozuměl.
It was (really) hard on her. Nesla to opravdu těžce.
She is in her early forties. Ona je ve svých ranných čtyřiceti.
I explainf my problem to her. Vysvětlil jsem jí svůj problém.
You ought to take care of her. Měl by ses o ni starat.
Masha arrives at her friend's. Máša přichází ke svému kamarádovi.
Masha is leaving her friend's. Máša jde od svého kamaráda.
Masha is going to her friend's. Máša jde ke kamarádovi.
She is like her sister in size. Je stejně velká jako její sestra.
What's her job? She's a doctor. Jaké je její zaměstnání? Je lékařka.
He called her by her first name. Oslovil ji křestním jménem.
Her hair comes down to her waist. Vlasy jí sahají až po pás.
Her children come before her job. Děti jsou pro ni přednější než práce.
Never ask her about her marriage. Nikdy se jí neptej na její manželství.
I tried to get in touch with her. Snažil jsem se s ní zkontaktovat.
I tried to get in touch with her. Snažil jsem se s ní zkontaktovat.
She bought her brother a present. Koupila bratrovi dárek.
I talked to her this very morning. Ještě ráno jsem s ní mluvil.
He has his book. She has her book. On má svou knihu. Ona má svou knihu.
I intend to tell her what I think. Mám v úmyslu jí říci, co si myslím.
She hit her head against the wall. Udeřila se hlavou o zeď.
She laid her hand on his shoulder. Položila mu ruku na rameno.
She threw her arms around his neck. Skočila mu kolem krku.
She is satisfied with her students. Je spokojená se svými studenty.
She stood in water up to her waist. Stála po pás ve vodě.
By March she will have lost her job. Do března přijde o práci.
Mary grows vegetables in her garden. Marie pěstuje ve své zahradě zeleninu.
Why are you looking at her like that? Proč se na ni takhle díváš?
He repeated it for her to understand. Zopakoval to, aby to pochopila.
She was afraid of waking her parents. Bála se, aby nevzbudila rodiče.
Her picture hangs over the fireplace. Obraz vidí nad krbem.
Her portrait is being drawn by Peter. Její portrét byl nakreslen od Petra.
I heard her open the door and go out. Slyšel jsem, jak otevřela dveře a vyšla ven.
Masha hangs her coat on the coatrack. Máša věší plášť na věšák.
Masha puts her overcoat on the couch. Máša si dává plášť na gauč.
She´s the oldest student in her year. Je nejstarší studentkou v ročníku.
She´s very different from her sister. Je hodně jiná, než její sestra.
She is the same height as her farther. Je stejně vysoká jako její otec.
If she forgets, I will give her a call. Když zapomene, tak jí zavolám.
If she forgot, I would give her a call. Kdyby zapomněla, tak bych jí zavolal.
If you spoke to her, you could tell her. Kdybys s ní mluvil, mohl bys jí to říct.
Jane is doing her homework at the moment. Jana právě dělá svůj domácí úkol.
Susan looks forward to her vacation in July. Zuzana se těší na svou dovolenou v červenci.
Unfortunately, she left her glasses at home. Naneštěstí si zapomněla brýle doma.
What's her surname? Her surname's is Novakova. Jaké je její příjmení? Její příjmení je Nováková.
Dina either worked fast or someone helped her. Dina buď pracovala rychle, nebo jí někdo pomohl.
I gave her the roses that I had bought for her. Dal jsem jí růže, které jsem pro ni koupil.
For all her sensitivity, she's extremely tough. Přes všechnu svou citlivost je neobyčejně tvrdá.
She has an old dog who always slept in her bed. Měla starého psa, který vždycky spal u ní v posteli.
If you happen to see Helen, ask her to phone me. Kdybys náhodou potkala Helenu, řekni jí, ať mi zavolá.
I went shopping, and my wife went to her classes. Šel jsem nakupovat a moje žena šla do své třídy.
She left before I could ask for her phone number. Odešla dřív, než jsem ji mohl požádat o telefonní číslo.
After trying three times, she finally managed pass her exam. Na potřetí konečně složila zkoušku.
Andy gave his daughter a bicycle for her birthday last week. Andy dal kolo své dceři minulý týden jako dárek k narozeninám.
Masha is up the tree, and Yanko is waiting for her down below. Máša je na stromě a Janko na ni čeká dole.
Peter was drawing her portrait when her husband walked into the room. Petr kreslil její portrait, když její manžel vešel do místnosti.
She wasn't happy in her current position so she looked for a new job. Nebyla spokojená se svou současnou pozicí, tak hledala novou práci.

Žádné komentáře:

Okomentovat