úterý 27. března 2012

100 nejčastějších slov v angličtině

Ne všechna slova se používají stejně často. Některá jsou hodně frekventovaná, jiná použijeme jen výjimečně. Existují i frekvenční slovníky, kde jsou slova řazena podle toho, jak často se používají.

Když se učíte slovíčka, určitě dáte přednost těm často používaným. Našla jsem seznam 100 nejpoužívanějších slov v angličtině:http://en.wikipedia.org/wiki/Most_common_words_in_English . Kdybych byla začátečník, začala bych s nimi.

Náročnější angličtináři možná ocení seznam s 850 slovy: http://ogden.basic-english.org/wordalph.html . Je to součást tzv. basic english neboli základní angličtiny – což znamená zredukování jazyka na ten nejzákladnější základ. Tento úžasný koncept je bohužel poněkud starý a je to znát, ale třeba pokud jde o slovesa, tam zřejmě k mnoha změnám nedošlo, připadají mi naprosto aktuální.

V praxi se ale většinou učíme slovíčka podle toho, co máme v učebnici. Když jsem se kdysi učila anglicky, docela mě rozčilovalo, když jsem se měla učit slova jako borovice nebo sklizeň chmele, protože jejich uplatnění při rozhovoru je dost malé.

Taky máte v učebnici nějaká slovíčka, o kterých si myslíte, že je autoři mohli klidně vynechat?




Žádné komentáře:

Okomentovat