čtvrtek 3. května 2012

Anglická pohádka O žabím princi

Překlad krátké anglické pohádky O žabím princi, kterou můžete v angličtině vidět na youtube.com.

V království daleko, daleko odtud žila krásná princezna.
Každé ráno měla ve zvyku jít do zahrady a hrát si se zlatým míčem. Byla to její nejoblíbenější věc.

Jednoho dne hodila míč příliš daleko a ten spadl do palácové studny.
Princezna začala plakat. „Ach, ne!" říkala. „Voda je příliš hluboká, než abych mohla najít svůj zlatý míč!"

Žabák, který žil ve studni, slyšel princeznu plakat.
Řekl: „nestrachuj se, princeznu, najdu tvůj míc. Ale na oplátku mě musíš vzít sebou zpět od paláce, mít mě ráda, nechat mě jíst z tvého talíře a nechat mě spát ve své posteli.

Princezna si pomyslela: „Ten mluvící žabák je ale ošklivé stvoření. Nechci no vzít sebou do zámku!"
Přesto souhlasila.
Žabák skočil do vody, přinesl míč a dal jí ho. Ona okamžitě míč vzala a utekla pryč.

Ten večer se ozvalo hlasité klepání na palácové dveře. Byl to žabák!
„Otevři dveře, princezno! Musíš dodržet slib a nechat mě žít s tebou," řekl hlasitě.

Princezna utíkala za svým tatínkem, aby mu  řekla všechno, co se stalo.
Král ji pozorně vyslechl a řekl, „Musíš dodržet své slovo. Teď jdi a pusť žabáka dovnitř.

Jakmile princezna otevřela dveře, žabák doskákal dovnitř a šťastně kvákal.
„Prosím zvedni mě a posaď mě na židli vedle sebe," řekl. Princezna to nerada udělala.

Při večeři žabák připomněl princezně, „Řekla si, že mě necháš jíst ze svého talíře. Prosím přistrč ho ke mně blíž."
Princezna byla zděšená. „Jak můžu jíst ze stejného talíře jako špinavý žabák?" pomyslela si. Ale nemohla vzít zpátky své slovo.

Když si žabák naplnil bříško, řekl, „Jsem unavený, chci jít spát do tvé měkké postýlky."
Princezně se ošklivilo dotknout se žabáka, ale udělala to a opatrně ho položila na polštář.

Tři dny chodil žabák všude s princeznou.
Jedli, hráli si a spali společně. Princezna pomalu začala mít malého žabáka ráda.


Pak se jednoho krásného rána probudila a viděla, že žabák už na jejím polštáři není.
Místo něj tam byl krásný mladý princ! „Děkuji ti, princezno, za to, že jsi ze mě zase udělala člověka." řekl s úsměvem.

Princ jí vyprávěl, že ho na žabáka změnila zlá čarodějnice, která ho zaklela, abych žil jako ošklivá žába, dokud nepotká dívku, která ho bude mít ráda, nechá ho jíst ze svého talíře a spát ve své posteli.
Brzo prince a princezna slavili svatbu a šťastně vládli svému království ještě mnoho let.




Žádné komentáře:

Okomentovat